Add

Intranät

Lägg in, kom åt och dela relevant information med minimalt antal klick

En naturlig startpunkt

Add Intranät skapar en naturlig startpunkt för samtliga anställda kring ledningssystemet eller kring verksamheten som helhet. Som användare kan man välja att minimera enskilda sidsektion och som systemadministratör kan man flytta runt på sidan och lägga till egna sk sidsektioner.  

Nyhetshantering är en modern lösning för företagsintranät som erbjuder funktioner som nyhetskarusell, schemaläggning, kategorisering och kommentarsfält. Det finns även möjlighet att skapa interna och externa länkar, visa händelser i en kalender, integrera RSS-flöden och presentera nyckeltal. Användarstatistik loggas automatiskt, och det finns hjälpfunktioner för att underlätta användningen. 

Nyhetshantering

Add Nyhetshantering är en väldigt kärnfull och modern lösning och innehåller utmärkta funktioner om man vill göra som många andra kunder och använda Add som ett företagsintranät. Du kan lägga upp nyheter och inbjudningar och välja vem eller vilka som ska få se nyheten samt lägga till ett fält för kommentarer. 

Add Nyhetshantering ger följande möjligheter: 

  • Nyhetskarusell där de senaste nyheterna går i en loop 
  • Att schemalägga, kategorisera och anpassa nyheter 
  • Skapa inbjudan till en aktivitet, event eller möte med kommentarsfunktion 
  • Ladda upp egna nyhetsbilder eller från sajten Pixabay 
  • Anmälningsfunktion 
  • Kommentarsfunktion på alla nyheter 
  • Inställningarna av lösningen kan enkelt ändras i en särskild kontrollpanel. 

Länklista 

Interna länkar i Add 
Det går enkelt att skapa länkar på startsidan till viktig information i Add som exempelvis nödlägesberedskap eller annan information i Add som man vill att användarna ska nå med en knapptryckning.

Externa länkar 
För att medarbetarna enkelt ska kunna hitta externa siter eller andra system så kan man som administratör enkelt lägga upp externa länkar med förklarande text och med möjlighet att ladda upp egna bilder för att göra det tydligare vad källan är. 

Kalender

För att tydligt kunna visa dagens och kommande händelser inom verksamheten finns en lättarbetad kalender på startsidan. Där kan händelserna behörighetsstyras utifrån organisationsenhet. Som tillval går det att lägga till så att datum från andra delar av systemet visas i kalendern. 

Nyhetsflöden RSS 

För att skapa automatisk visning av nyheter till exempel inom sin bransch, så finns möjlighet att länka in RSS-flöden på startsidan. Fritt antal RSS-flöden kan läggas upp av en systemadministratör och man ställer in hur många nyheter som ska visas per informationskälla. 

Hjälpfunktioner 

En särskild hjälpsektion med beskrivningar och bildexempel av väsentliga delar finns tillgänglig i Add. Den byggs på i takt med att nya möjligheter tillkommer i plattformen. 

Användarstatistik 

Allt som händer i Add loggas automatiskt och det gäller inte bara förändringar utan även att en användare öppnar ett visst informationsobjekt. Den informationen kan visas för administratörer vid respektive objekt, men det finns även en särskild sida för användarstatistik tillgänglig för administratörer.

Där visas hur man arbetat i Add under det senaste 12 månaderna, men tidsintervallet går att ändra.  Där finns diagram som bl a visar vilka informationsobjekt som visats mest, vilka användarkonton som varit mest aktiva samt hur många unika användare som varit inloggade varje månad. 

Fördelar med Add

Trygg förvaring

I en och samma webbplattform kan du samla in, organisera och lagra all information var och när som helst, med dagliga backuper.

Tydlig prisbild

Ingen licenskostnad, bara en löpande månadsavgift och 3 månaders löpande uppsägningstid.

Sparad tid

Med ett användarvänligt ledningssystem får du mer tid över till att fokusera och lägga tid på det mer viktiga i verksamheten.

Skalbarhet

Utgå från det ni behöver idag och bygg på allteftersom. Med denna flexibilitet kan Add lätt anpassas till just din verksamhets specifika behov.

Bättre samarbete

Systemet underlättar och förtydligar varje medarbetares roll och ansvar. Ni kan effektivt samarbeta med ärenden och dokument och får uppgifter direkt på startsidan och med länkar via e-post.

Lättillgänglighet

Add tillhandahålls som en molntjänst med drift inom Sverige och du slipper därmed krångliga uppkopplingar och installationer. Kom lätt åt din information direkt i molnet via dator, surfplatta eller mobil.

Kundrekommendationer

Vi har tidigare haft Reklamationer/Avvikelser/Klagomål i Excel. Genom att ”automatisera” blir hanteringen effektivare. Viktiga aspekter när vi valde Add var systemets flexibilitet och Addsystems vilja och förmåga att support.

Nevena Ratkov, Bring

Add hjälper oss att få ut nyheter i organisationen på ett snabbt sätt samt förenklar vårt arbete med intern info och ledighetshantering samt registrering av avvikelser.

Robert Hill, Doktorama

Det bästa med Add är att det är väldigt lättarbetat och lättanvänt. Alla har lätt för att hitta den sökta informationen, vilket hjälper verksamheten med tidsbesparing, effektivitet och att göra rätt. Vi kan också på ett enkelt sätt se om information går fram.

Freddy Jensen,Euromaster

Det bästa med Add är att vi har alla reklamationer på ett ställe och svart på vitt när de skickades in och vilket flöde som ärendet har behandlats i. Inget glöms bort. Det är logiskt så alla förstår det utan någon ”kurs” i hur det fungerar.

Tina Flodins, GBJ Bygg

Add ger användaren en smidig komplett bild över företaget. Enkelt för administratörer att delge information på ett strukturerat sätt. Håller organisationen uppdaterad och informerad.

Björn Källström, Orrefors

Det bästa med Add är totaleffektiveten, hög grad av verksamhetsnytta kombinerat med relativt låga administrationsinsatser. Ett bra och lättillgängligt systemstöd för våra verksamhetssystem, avvikelsehantering och allmän informationsspridning till personalen.

Mikael Jonsson, Gunnebo Fastening

Bra respons på aktiviteter som behöver lösas. Vi har fått bättre styrning av vår hantering av uppgifter.

Ingela Johansson, Nexans

Det är möjligt att snabbt och enkelt ge återkoppling och information till alla medarbetare inom organisationen samtidigt. Att kunna ha en tillgänglig styrning när medarbetarna är på fältet, och samla material och sprida kunskap i en gemensam plattform.

Elaine Snahr Bryntesson, Olivias hemtjänst

Då vi är utspridda över hela Sverige så blir Add en gemensam plattform. Add löser våra problem genom att allt finns och framförallt sparas/arkiveras på ett ställe.

Jessica Andersson, Rekal

Add är ett enkelt och lättanvänt redskap för dokumenthantering, möteshantering, process- och ärendehantering m.m, som gör det smidigt att upprätta och ajourhålla även komplicerade integrerade ledningssystem. Vi har med hjälp av Add fått god ordning och högre effektivitet i verksamheten.


Västervik Miljö & Energi, Rekal