Add

Riskhantering

Lägg in, kom åt och dela relevant information med minimalt antal klick

Samla din riskhantering på ett och samma ställe

Add Riskhantering samlar din riskhantering på ett och samma ställe samt ökar kunskapen om verksamhetens risker och dess allvarlighet. Det är även en hjälp i det interna säkerhets- och riskhanteringsarbetet. 

Inom ISO-kraven på ledningssystem har fokus ökat på just riskhantering. Då är det till stor hjälp att ha ett konkret och funktionellt verktyg som hjälper till att prioritera riskerna och sedan påminner om inte åtgärder utförs i tid. Att jobba strukturerat med riskhantering minskar utsattheten för risker och ger bättre möjligheter att hantera uppkomna situationer. 

Få en tydlig överblick över risken  

Riskhanteringsmallen innehåller klassificeringar av risken samt möjliggör en värdering av respektive risks allvarlighet, sannolikhet men även frekvens om så önskas. Värderingen räknas samman till ett riskvärde som ger en viss färgindikering i ingående översikt. På detta sätt erhålls en överblick över samtliga risker, dess allvarlighet och nuvarande status. Vilka gränsvärden som ska finnas kan man ställa in i en kontrollpanel. 

Risker värderas och klassificeras för enkel uppföljning 

Med Add Riskhantering kan funna risker i verksamheten identifieras, värderas och klassas. Dess status gällande exempelvis ansvar och avhjälpande kan sedan kontinuerligt följas upp. Under arbetets gång kan en omvärdering ske efter att åtgärder genomförts och de olika riskernas status visas hela tiden tydligt genom olika färger.  

Fördelar med Add

Trygg förvaring

I en och samma webbplattform kan du samla in, organisera och lagra all information var och när som helst, med dagliga backuper.

Tydlig prisbild

Ingen licenskostnad, bara en löpande månadsavgift och 3 månaders löpande uppsägningstid.

Sparad tid

Med ett användarvänligt ledningssystem får du mer tid över till att fokusera och lägga tid på det mer viktiga i verksamheten.

Skalbarhet

Utgå från det ni behöver idag och bygg på allteftersom. Med denna flexibilitet kan Add lätt anpassas till just din verksamhets specifika behov.

Bättre samarbete

Systemet underlättar och förtydligar varje medarbetares roll och ansvar. Ni kan effektivt samarbeta med ärenden och dokument och får uppgifter direkt på startsidan och med länkar via e-post.

Lättillgänglighet

Add tillhandahålls som en molntjänst med drift inom Sverige och du slipper därmed krångliga uppkopplingar och installationer. Kom lätt åt din information direkt i molnet via dator, surfplatta eller mobil.

Kundrekommendationer

Vi har tidigare haft Reklamationer/Avvikelser/Klagomål i Excel. Genom att ”automatisera” blir hanteringen effektivare. Viktiga aspekter när vi valde Add var systemets flexibilitet och Addsystems vilja och förmåga att support.

Nevena Ratkov, Bring

Add hjälper oss att få ut nyheter i organisationen på ett snabbt sätt samt förenklar vårt arbete med intern info och ledighetshantering samt registrering av avvikelser.

Robert Hill, Doktorama

Det bästa med Add är att det är väldigt lättarbetat och lättanvänt. Alla har lätt för att hitta den sökta informationen, vilket hjälper verksamheten med tidsbesparing, effektivitet och att göra rätt. Vi kan också på ett enkelt sätt se om information går fram.

Freddy Jensen,Euromaster

Det bästa med Add är att vi har alla reklamationer på ett ställe och svart på vitt när de skickades in och vilket flöde som ärendet har behandlats i. Inget glöms bort. Det är logiskt så alla förstår det utan någon ”kurs” i hur det fungerar.

Tina Flodins, GBJ Bygg

Add ger användaren en smidig komplett bild över företaget. Enkelt för administratörer att delge information på ett strukturerat sätt. Håller organisationen uppdaterad och informerad.

Björn Källström, Orrefors

Det bästa med Add är totaleffektiveten, hög grad av verksamhetsnytta kombinerat med relativt låga administrationsinsatser. Ett bra och lättillgängligt systemstöd för våra verksamhetssystem, avvikelsehantering och allmän informationsspridning till personalen.

Mikael Jonsson, Gunnebo Fastening

Bra respons på aktiviteter som behöver lösas. Vi har fått bättre styrning av vår hantering av uppgifter.

Ingela Johansson, Nexans

Det är möjligt att snabbt och enkelt ge återkoppling och information till alla medarbetare inom organisationen samtidigt. Att kunna ha en tillgänglig styrning när medarbetarna är på fältet, och samla material och sprida kunskap i en gemensam plattform.

Elaine Snahr Bryntesson, Olivias hemtjänst

Då vi är utspridda över hela Sverige så blir Add en gemensam plattform. Add löser våra problem genom att allt finns och framförallt sparas/arkiveras på ett ställe.

Jessica Andersson, Rekal

Add är ett enkelt och lättanvänt redskap för dokumenthantering, möteshantering, process- och ärendehantering m.m, som gör det smidigt att upprätta och ajourhålla även komplicerade integrerade ledningssystem. Vi har med hjälp av Add fått god ordning och högre effektivitet i verksamheten.


Västervik Miljö & Energi, Rekal